6291ET Vaals
Stuurt u ons een e-consult
Hebt u een afspraak in Zuyderland Medisch Centrum Heerlen of Sittard-Geleen, maar geen vervoer? Op vertoon van uw afsprakenkaart of -brief en ná reservering kunt u gebruik maken van gratis taxivervoer.
Op werkdagen (tussen 8:30 uur en 17:30 uur) biedt Zuyderland als service patiëntenvervoer aan tussen de ziekenhuislocaties Heerlen en Sittard-Geleen (en weer terug).
Belangrijk: deze vervoersregeling betreft dus het vervoer van ziekenhuis Heerlen naar ziekenhuis Sittard-Geleen en andersom. Om die reden dient u zelf te zorgen voor vervoer náár en ván het ziekenhuis van waaruit u wilt vertrekken.
Het patiëntenvervoer bestaat uit individuele taxiritten van:
Heenreis:
U of uw begeleider belt Zorgvervoer Limburg, telefoon 088 – 451 55 55. Bestel uw vervoer enkele dagen, minimaal 1 werkdag voor de daadwerkelijke behandelafspraak!
U vermeldt tijdens dit gesprek:
Terugreis:
De terugreis regelt u bij voorkeur ná de afspraak. Dit in verband met een eventueel iets langer verblijf, als gevolg van een gesprek met de arts of aanvullend onderzoek. Bel voor de terugreis Zorgvervoer Limburg, telefoon 088 – 4515555, graag vóór 17.00 uur bellen. Belt u na 17.00 zal i.v.m. het beperkte aantal taxi’s de wachttijd lang zijn.
Heerlen:
Balie Zorgvervoer in de centrale hal, u meldt zich bij de functionaris.
Sittard-Geleen:
Meldpunt Oost 01, u neemt plaats in het wachtgedeelte.
Ook indien u rolstoelafhankelijk bent of gebruik maakt van een scootmobiel, kunt u gebruik maken van het zorgvervoer. De aanvraag moet wel minimaal drie uur voor uw behandelafspraak worden ingediend. Lukt het niet om deze aanvraag tijdig te regelen, kan het zijn dat het langer duurt voordat Zorgvervoer Limburg vervoer voor u kan regelen.
Zuyderland vergoedt de kosten voor de taxirit onder de volgende voorwaarden:
De medewerkers van Zuyderland vertellen u bij het maken van een afspraak op welke ziekenhuislocatie u de afspraak heeft. Twijfelt u over de ziekenhuislocatie waar u moet zijn? Vraag dan om meer informatie.
Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul met formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken. In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.