Maastrichterlaan 58a

6291ET Vaals

Bij niet urgente vragen

Stuurt u ons een e-consult

Patiëntenvervoer tussen ziekenhuis Heerlen en Sittard-Geleen

Hebt u een afspraak in Zuyderland Medisch Centrum Heerlen of Sittard-Geleen, maar geen vervoer? Op vertoon van uw afsprakenkaart of -brief en ná reservering kunt u gebruik maken van gratis taxivervoer.

Op werkdagen (tussen 8:30 uur en 17:30 uur) biedt Zuyderland als service patiëntenvervoer aan tussen de ziekenhuislocaties Heerlen en Sittard-Geleen (en weer terug).

 

Belangrijk: deze vervoersregeling betreft dus het vervoer van ziekenhuis Heerlen naar ziekenhuis Sittard-Geleen en andersom. Om die reden dient u zelf te zorgen voor vervoer náár en ván het ziekenhuis van waaruit u wilt vertrekken.

Het patiëntenvervoer bestaat uit individuele taxiritten van:

  • Ziekenhuislocatie Heerlen naar  Ziekenhuislocatie Sittard-Geleen
  • Ziekenhuislocatie Sittard-Geleen naar  Ziekenhuislocatie Heerlen
  • Tijdens kantooruren van 8:30 uur – 17:30 uur.

Instructie aanvragen patiëntenvervoer

Heenreis:

U of uw begeleider belt Zorgvervoer Limburg, telefoon 088 – 451 55 55. Bestel uw vervoer enkele dagen, minimaal 1 werkdag voor de daadwerkelijke behandelafspraak!

U vermeldt tijdens dit gesprek:

  • Uw naam en geboortedatum.
  • Uw BSN-nummer (zie ID-kaart of paspoort).
  • Geef aan dat het gaat om ‘patiëntenvervoer ziekenhuis Heerlen – ziekenhuis Sittard-Geleen’
  • Het vertrekpunt (ziekenhuis Heerlen of ziekenhuis Sittard-Geleen) en het tijdstip dat u daar wilt vertrekken. Let op: Het tijdstip van vertrek dient minimaal 1 uur voor de behandelafspraak te zijn (i.v.m. reistijd van 30 minuten en het aanmelden op de andere ziekenhuislocatie)
  • Of u wél of géén machtiging voor taxivergoeding heeft van de zorgverzekeraar.

Terugreis:

De terugreis regelt u bij voorkeur ná de afspraak. Dit in verband met een eventueel iets langer verblijf, als gevolg van een gesprek met de arts of aanvullend onderzoek. Bel voor de terugreis Zorgvervoer Limburg, telefoon 088 – 4515555, graag vóór 17.00 uur bellen. Belt u na 17.00 zal i.v.m. het beperkte aantal taxi’s de wachttijd lang zijn.

 

Vertrekpunten voor heenreis en terugreis in beide ziekenhuizen

Heerlen:
Balie Zorgvervoer in de centrale hal, u meldt zich bij de functionaris.

Sittard-Geleen:
Meldpunt Oost 01, u neemt plaats in het wachtgedeelte.

Ook indien u rolstoelafhankelijk bent of gebruik maakt van een scootmobiel, kunt u gebruik maken van het zorgvervoer. De aanvraag moet wel minimaal drie uur voor uw behandelafspraak worden ingediend. Lukt het niet om deze aanvraag tijdig te regelen, kan het zijn dat het langer duurt voordat Zorgvervoer Limburg vervoer voor u kan regelen.

Voorwaarden

Zuyderland vergoedt de kosten voor de taxirit onder de volgende voorwaarden:

  • De taxirit betreft de patiënt en maximaal twee begeleiders.
  • Er een bewijs van behandeling / afspraak kan worden overlegd.
  • Het vervoer verloopt via de kortste route vanaf hoofdingang Heerlen naar hoofdingang Sittard-Geleen en omgekeerd.

Belangrijk

De medewerkers van Zuyderland vertellen u bij het maken van een afspraak op welke ziekenhuislocatie u de afspraak heeft. Twijfelt u over de ziekenhuislocatie waar u moet zijn? Vraag dan om meer informatie.

Contact

Zorgvervoer Limburg:
Telefoon: 088 – 451 5555

Internet:
www.zuyderland.nl/patientenvervoer

Translate »

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. 

Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Heb ik wel een afspraak nodig?

Liever telefonisch?

Registreer uzelf bij onze praktijk

1
2
3
4
5
Last Page

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.

Om de uitslag van uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

  • Laboratoriumuitslagen
  • Lichamelijk onderzoek
  • Toegangslogboek
  • Verslaglegging
  • Overgevoeligheden en bijzonderheden
  • Mijn documenten
  • Actueel medicatieoverzicht

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.  

Om uw een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Toch liever telefonisch?

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. 

Om uw actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. 

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken. In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Herhaalrecept Bestellen

1
Uw gegevens
2
Gegevens Apotheek
3
Medicijnen
4
Last Page
Laten Bezorgen? *
Medicijnen
Call Now Button Ga naar de inhoud